Voor de andere nurds...
============================
Gemeten:
IVO=10 BTDC IVC=67,5 ABDC
EVO= 55 BBDC EVC=29 ATDC
Max Int. Lift @ Valve=0.482"
Max Exh. Lift @ Valve=0.481"
Adv. Int. Duration (@0.006" lifter lift)=257,5
Adv. Exh. Duration (@0.006" lifter lift)=264
Int. Duration (@0.050")=211
Exh. Duration (@0.050")=215,5
Lobe separation=110,5
Intake Centerline=117
Exhaust Centerline=104
============================
Gespecificeerd door COMP CAMS:
IVO=22 BTDC IVC=54 ABDC
EVO= 68 BBDC EVC=20 ATDC
Max Int. Lift @ Valve=0.487"
Max Exh. Lift @ Valve=0.493"
Adv. Int. Duration (@0.006" lifter lift)=256
Adv. Exh. Duration (@0.006" lifter lift)=268
Int. Duration (@0.050")=212
Exh. Duration (@0.050")=219
Lobe separation=110
Intake Centerline=106
Exhaust Centerline=114 > (2x110) -106
============================
De nokkenas is nu ten opzichte van rechtop gemonteerd 7 krukasgraden retarded (vertraagd).
Ten opzichte van @106 ICL zit dus zelfs nog 7 + 4 = 11 graden retarded. Dit is echt teveel om te laten zitten.
Overigens, als de krukas 11 graden draait dan draait de nokkenas 5,5 graden.
Photo album created with Web Album Generator