Hitteschild

hitteschild.jpg

Aan de onderkant van het inlaatspruitstuk zit een hitteschild, dat zou moeten voorkomen dat motorolie die vanaf de klemstoterruimte, de "lifter valley" omhoog spat en verbrand tegen het deel van het inlaatspruitstuk waar de hete uitlaatgassen doorheen lopen.

In de winter als het koud is wordt op deze manier een betere menging gerealiseerd tussen benzinedeeltjes en lucht.

In warme lucht bewegen deeltjes sneller en ontstaat dus een betere menging is het idee.

In de praktijk:

1. rijd ik weinig met deze auto in de winter,

2. zorgt het ervoor dat er minder brandbaar mengsel in de verbrandingskamers komt omdat warme lucht meer plek in neemt én,

3. ik rijd voornamelijk op LPG, en dat wordt op een andere plek gemengd dus het cross-over kanaal heb ik dicht gelast en het hitteschild laat ik eraf.

4. Een 460 blok wordt snel genoeg heet, daar zijn de Crossover kanalen volgens mij niet voor nodig.

Photo album created with Web Album Generator